Důvěra je cenná komodita

Pro firmy je to ale abstraktum, které se těžko definuje. Vždy se lépe hovoří o hmotnějších hodnotách, jako je například výkon. I když je ale důvěra abstraktní, neznamená to, že není důležitá.

Minulý rok se tématem důvěry zabývalo mezinárodní konsorcium firemních lídrů. Účastníci, které vede skupina Tosca Consulting, zahrnují organizace jako Manpower nebo United Nations Refugee Agency (UNHCR). Někteří z expertů se k oblasti důvěry vyjadřují následovně.

Dave Ulrich, profesor firemní administrativy na universitě v Michiganu, je toho názoru, že v každém lidském kolektivu je potřeba společného zázemí. Důvěra umožňuje spolupracovat lidem s různými dovednostmi, názory a orientací. Díky ní ví, že každý jednotlivec obětuje osobní zisk za dobro kolektivu. Když firmy podpoří budování důvěry, časem se jim tato investice bohatě vrátí.

Jemma Fitzgeraldová, manažerka vzdělávání a rozvoje pro EMEA, Manpower, si myslí, že důvěra je jádrem všech vztahů – nejen osobních. Její přítomnost je nutná mezi kolegy, nadřízenými, zaměstnanci a organizací stejně jako mezi klienty a dodavateli.

Cathy O’Dowdová, první žena, která zdolala Mt. Everest z obou stran, říká, že důvěra je důležitým nástrojem stejně jako stan, lana nebo kyslík a podle ní je stejně důležitá i při podnikání. Nevyžaduje přátelství mezi jednotlivci, obvykle stačí, když je založena na vzájemném respektu. Nelze ji vytvořit přes noc. Každá akce, postoj a konverzace ji posilují, nebo oslabují.

Banu Golesorkhi, ředitel výzkumného centra pro Pharos International, mímí, že důvěra prokázala pro firmy celou řadu výhod. Když je, zaměstnanci ochotněji spolupracují, mají větší motivaci a loajalitu. Zvlášť pro globální firmy je důvěra v oblasti spolupráce kritickou hodnotou.

-av-
Zdroj: People Management - přední britský magazín o řízení lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje People Management