Únorová Káva s Develorem - Jak dosáhnout úspěšných změn promyšleným zapojením lidí

Možná jste zaznamenali, že se na českém trhu před několika měsíci objevila nová digitální banka – Hello bank! by Cetelem. Jak název napovídá, vznikla rebrandingem značky Cetelem - specialisty na spotřebitelské úvěry s 20 letou tradicí. Obě značky přitom patří pod křídla francouzské BNP Paribas.

Káva s Develorem

S Hello bank! přichází nejen dlouholetá zkušenost s kreditními produkty, ale nově i bankovní produkty, služby a moderní technologie. Jejím cílem je usnadnit lidem každodenní život nejen s financemi tím, že se na ně snaží myslet v praktických řešeních, nabídce, ale i tím, že je mobilní - tedy neustále nablízku jejich potřebám. A ve spolupráci s lidmi – klienty, obchodními partnery v retailu i zaměstnanci také vznikal její koncept.

V únoru 2018 proběhla první letošní Káva s DEVELORem v hotelu Alwyn v Praze 8 - Karlíně. Kávy se zúčastnilo více než 80 HR manažerů z několika různých odvětví od IT a finančních institucí až po logistické a průmyslové podniky, které všechny spojoval společný zájem. Ve firmách, které zastupují, buď přímo plánují a řídí zásadní změnové projekty nebo cítí z pohledu HR profesionálů klíčovou zodpovědnost za úspěšnost lidské stránky změn dopadajících na jejich kolegy. Přišli se inspirovat příklady dobré praxe ze spolupráce DEVELORu a Hello bank!

O tom, jak do změn šikovně zapojit lidi zvenku a především zevnitř firmy v rámci transformace oblíbeného poskytovatele finančních služeb na moderní úspěšnou banku Hello bank!, se přišli podělit Klára Escobar (HR Director) & Tomáš Böhm ( Head of Change Management & Organisation).

Setkání probíhalo formou moderované talkshow. Moderování za DEVELOR se ujal Petr Moravec (Partner).

Úspěch změnového procesu stál od začátku na lidech a jejich postupném zapojování do spolutvorby nové banky. Vznikla komunita ambasadorů změny, kteří v nepřetržité sérii workshopů a setkání významně přispívali s přípravou a plánováním, návrhy i konstruktivní oponenturou při realizaci veškerých změnových aktivit pro celou banku. Současně s tím, se lokální top management tým dokázal v několika krocích velmi efektivně sladit na společném směru, rozdělení rolí a způsobu spolupráce v období transformace. Konečně, k systematickému a řízenému nastavení a osvojení metodiky zavádění změn došlo i na úrovni celého regionu, u čehož asistoval ve všech třech případech DEVELOR. Mottem pro řízení změny byla maximální transparentnost a lidskost při komunikaci změn dovnitř i navenek.

V průběhu setkání se Tomáš s Klárou vyjádřili ke všem klíčovým prvkům změny a v závěru shrnuli svá doporučení:

  • Sdílejte maximum informací, co jen můžete. Lidé se je stejně dozvědí na chodbě.
  • Nepropásněte moment pro sdílení důležité zprávy. Nezapomeňte v touze po dokonalosti komunikovat pravidelně a včas.
  • Pozor si dávejte nejen na nízkou angažovanost, ale paradoxně i na syndrom „zajatce změny“ – to je určitá přeangažovanost. Aktivně pomozte kolegům, kterým z přílišné horlivosti hrozí vyhoření.
  • Uvědomte si, že všichni vaši kolegové nemusí být svým nastavením stejnými životními optimisty jako vy. Přijetí změn jim proto může trvat déle a chce to trpělivost.

Přejeme Hello bank! mnoho úspěchů a těšíme se na další setkání při Kávě s DEVELORem, které se uskuteční v průběhu dubna. Pro více informací sledujte www.develor.cz.

Zhlédněte reportáž z akce

Články v sérii

Aktuální

Únorová Káva s Develorem - Jak dosáhnout úspěšných změn promyšleným zapojením lidí

Aktuální

Úspěšná změna ve firmě vyžaduje důmyslné zapojení lidí