Yahoo ruší možnost práce z domova

Ilustrační snímek

Ředitelka společnosti Yahoo Marissa Mayerová se rozhodla ukončit dosavadní praxi, kdy stovky zaměstnanců firmy mohly pracovat z domova. Návratem zaměstnanců do kanceláří chce zvýšit produktivitu a posílit sepětí zaměstnanců s firemní kulturou. Veřejnost se o tom dozvěděla poté, co z firmy uniklo na internet tajné interní nařízení, v němž se píše:

„Chceme-li vytvořit absolutně nejlepší místo pro práci, důležitá je především komunikace a spolupráce, a proto potřebujeme pracovat bok po boku. Proto je zásadní, abychom všichni byli ve svých kancelářích. Nejlepší rozhodnutí a nápady vznikají při diskusích na chodbě či v jídelně, když potkáváme nové lidi nebo při spontánních týmových setkáních. Z domova často pracujeme na úkor rychlosti a kvality. Musíme být jedno Yahoo! A to začíná tím, že budeme všichni fyzicky spolu.“

Nařízení obdrželi všichni zaměstnanci pracující z domova s tím, že začne platit od 1. června. Bude se týkat těch, kteří pracují výhradně z domova, i těch, kteří pracují z domova jen příležitostně. Ani příležitostná práce z domova totiž podle vedení Yahoo není tak efektivní jako práce přímo ve firmě.

Doba kamenná?

Interní nařízení Yahoo jako první publikoval server allthingsd.com a začala se také šířit pomocí sociálních sítí. Následně o ní informovala všechna významná americká média včetně The New York Times nebo The Washinton Post a manažersky zaměřené servery po celém světě. Pozastavují se nad tím, zda rozhodnutí zrušit práci z domova není v dnešní době krokem zpět, server Forbes.com například mluví o „návratu do doby kamenné“.

Objevují se výroky zastánců pružných pracovních opatření, pro něž je nejnovější rozhodnutí Yahoo přinejmenším znepokojující, častěji však nepřijatelné. Akademici citují výsledky studií, které prokázaly jednoznačný přínos práce z domova a varují před negativním dopadem na výkonnost a loajalitu zaměstnanců. Pragmatičtí komentátoři vidí v tomto kroku Mayerové praktický způsob, jak snížit náklady, jelikož řada zaměstnanců dá sama výpověď, a firma je tudíž nebude muset propouštět.

Společnost Yahoo k celé situaci uvedla pouze to, že interní záležitosti nebude pro média nijak komentovat. Marissa Mayerová je ředitelkou Yahoo od loňského léta, kdy přišla z postu viceprezidentky společnosti Google s cílem je zvýšit tržby Yahoo, které stále klesají v konkurenci především Googlu a Facebooku. V době, kdy se stala ředitelkou, byla v pátém měsíci těhotenství.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com