GfK: Angažovanost českých zaměstnanců je nejnižší na světě

Mladým zaměstnancům po celém světě obecně chybí angažovanost. Konstatuje to alespoň nejnovější studie společnosti GfK Custom Research s názvem GfK International Employee Engagement Survey, které se zúčastnilo 30 tisíc zaměstnanců z 29 zemí.

Pracovníci ve věku 18 až 29 let jsou podle ní výrazně méně angažovaní než jejich straší kolegové. Nejhůře jsou na tom mladí Češi a Maďaři, z nichž podle studie pociťuje silnou angažovanost vůči zaměstnavateli pouze 6 %. V čele žebříčku angažovanosti jsou naopak Makedonci (36 %), Francouzi (32 %) a Turci (32 %). V USA je to 24 %, v Německu 13 %, v Británii 12 % a na Slovensku 9 % mladých zaměstnanců.

Více než polovina mladých zaměstnanců hledá práci jinde

Dále se ukázalo, že 58 % mladých zaměstnanců na světě momentálně hledá nové pracovní místo nebo se k tomu chystá nejpozději do půl roku. V USA je to dokonce 72 %. 36 % mladých zaměstnanců bylo nuceno přijmout práci, která je neuspokojuje.

Mladí zaměstnanci sice v práci většinou nenesou největší odpovědnost, častěji než starší generace zaměstnanců však pociťují jako problém rovnováhu práce a soukromí, tlak na vykonávání práce přesčas a obavy o své zdraví.

Výzkum provedl mezinárodní tým odborníků na angažovanost zaměstnanců prostřednictvím online dotazování, telefonických a osobních pohovorů v období 8. února až 4. dubna 2011. Pojem „angažovanost zaměstnanců“ definoval jako míru identifikace zaměstnanců s úspěchem zaměstnavatele, oddanost a zájem setrvat u zaměstnavatele do budoucna.

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net