Studie: Administrativní funkci HR odzvonilo. Co dál?

Řada HR organizací postrádá dovednosti nezbytné pro dosažení úspěchu v roce 2011. Vyplývá to alespoň ze studie poradenské společnosti Bersin & Associates s názvem The High-Impact HR Organization: Top 10 Best Practices on the Road to Excellence, která vznikla na základě průzkumů a rozhovorů ve více než 720 globálních organizacích.

Prezident Bersin & Associates Josh Bersin pokládá výstupy studie za jasný důkaz, že doba, kdy lidské zdroje byly ve firmách jen administrativní funkcí, definitivně skončila. Taktéž model HR generalisty podle něj již nemůže fungovat (s výjimkou případů, kdy jde o kvalitně vyškolené profesionály přiřazené k představitelům nejvyššího vedení firmy). Ke klíčovým dovednostem dneška patří začlenění talent managementu, plánování pracovní síly a ovládání sociálních sítí a HR technologií.

Studie vyhodnotila celkem 140 HR postupů. Na základě toho pak vymezila desatero best practices, s nejsilnějším vlivem na obchodní výsledky firem. Ukázalo se například, že:

- Firmy, které stavějí HR profesionály do pozic strategických business partnerů vytvářejí HR týmy, jejichž výsledky jsou minimálně o čtvrtinu lepší než u průměrných HR organizací.

- Většina HR organizací je nedostatečně připravena na budoucnost v důsledku malé znalosti sociálních sítí, nových kariérních modelů, globálního náboru a leadershipu nebo řízení změn.

- HR musí stále znát základy. Platy, benefity a administrativa zůstávají kritickými předpoklady obchodního úspěchu firem. Je však třeba zaujmout k nim globalizovaný přístup.

-kk-

Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chief Learning Officer