Neúspěšní uchazeči: Chováte se k nim správně?

Lidé, kteří nebyli vybráni, obvykle nedostanou žádnou odpověď... nebo v nejlepším případě dostanou neupřímný, odmítavý dopis. Být odmítnut, to je hořká zkušenost. Ti, kteří chtěli pro vaši firmu pracovat, ji musejí mít celkem rádi, jinak by se nepřihlásili. Proto byste si těchto lidí měli vážit a jejich potenciál využít.

Mohou vám pomoci zlepšit pověst vaší firmy, mohou zvýšit vaše prodeje a nebo se z nich může stát zásobník talentů a nápadů. Jak toho docílit? Eric Wentworth, autor knihy A Plan for Life: The 21st Century Guide to Success, na tuto otázku odpovídá ve svém novém článku na sociální síti LinkedIn.

1) Přepište svůj odmítavý dopis – chcete, aby byl spíše dopisem děkovným. Poděkujte za zájem a za úsilí, které kandidát vynaložil. Buďte přátelští a zdvořilí, řekněte, že si jeho zájmu skutečně vážíte.

2) Spolu s dopisem pošlete neúspěšnému kandidátovi malý dárek. Může to být vzorek zdarma nebo slevový kupón. Už samotný dárek má tu moc převrátit zklamání v obdiv k vaší firmě. Vaše malé gesto pravděpodobně bude sdíleno s rodinou, dozvědí se o něm i kandidátovi přátelé. Navíc vás lidé, kteří u vás chtěli pracovat, patrně mají spíše rádi. Jsou proto vynikající zákaznickou cílovou skupinou.

3) Vytvořte webovou stránku pro uchazeče. Poskytněte tipy od kariérních poradců, elektronické knihy o hledání práce či jiné materiály zdarma ke stažení. Nemusí to nic stát, protože kariérní poradci vám je výměnou za reklamu rádi poskytnou. Dejte neúspěšným kandidátům naději a trochu jim pomozte, ukážete tak, že vám na lidech záleží. Můžete také založit online komunitu lidí, kteří by pro vás chtěli pracovat. Zapojujte je, komunikujte s nimi, ptejte se, co byste mohli zlepšit na svých produktech i na výběrových řízeních.

4) Odlište se od konkurence. K neúspěšným kandidátům se dobře chová jen málo firem, a pokud to uděláte vy, budete světlá výjimka. Nenechte si svou snahu pro sebe, ale dejte celému světu vědět, že snahu a úsilí dovedete ocenit.

-jk-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace