Úředníci a pracovníci na nižších postech jsou podle nedávného výzkumu nejméně spokojenými zaměstnanci v Americe. Je možné zvednout jejich pracovní morálku pomocí vtipných sloganů na plakátcích?
Na tento způsob motivace pracovních sil se zaměřila americká firma, jež původně vyráběla plakáty s bezpečnostními předpisy. Dnes se úspěšně orientuje na psychickou stránku stereotypem zmítaných pracovníků. Plakátky s roztomilými zvířaty, fotografiemi dětí či slogany typu „Nedělejte paniku, nejste na Titaniku!“ se tak staly součástí firemních nástěnek a zaplnily místo mezi oficiálními nařízeními.
Vytížené zaměstnance, jak se zdá, tento přístup zaujal. Nabízí jim odreagování se od monotónní práce, pomáhá zbavit se stresu. Motivující slogany si na míru svým podnikům dokonce sami vymýšlejí.
**Datum vydání:** VI/2002
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru