Šest tipů, jak skvěle podpořit zákaznický servis

V dnešní digitální době a době mobilů je zákaznický servis důležitější než kdykoli předtím - spotřebitelé mají veškeré informace na dosah ruky, rychle a snadno si mohou najít nové produkty nebo služby pomocí jednoho kliknutí. Proto musí být týmy pro zákazníky náležitě připraveny. Zákazníci jsou totiž životním prostředkem jakéhokoliv podnikání. A to je důvod, proč je důležité si udržet ty nejlepší, a zajistit, aby měli se značkou firmy pozitivní zkušenosti. Zde je šest způsobů, jak rozvíjet zákaznické centrum podpory.

Ilustrační snímek

1. Najděte lidi, kteří jsou bystří a vášniví

Pokud zákazník řeší nějaký problém, chce, aby se vyřešil včas a efektivně. Zřejmým požadavkem je technicky zdatný tým, který se v oblasti podpory zákazníků zdokonaluje hlavně v rámci soft skills. Řadíme sem například empatii, aktivní naslouchání a řešení problémů.

2. Zajistěte optimální nástup na palubu

Chcete, aby byli vaši zákazníci nadmíru spokojení? Dejte cenným zaměstnancům takové nástroje a školení, díky kterým uspokojí i (téměř) neznámé potřeby zákazníků. Realizace typizovaného “nalodění se” kolegů je skvělým začátkem. Zkuste například rotující buddy systém, kdy pracuje více zaměstnanců (“kamarádů”) společně jako jedna jednotka, navzájem se při práci sledují a pomáhají si.

3. Zaměřte se na školení zaměstnanců

Pokud má tým podpory zákazníků řadu specializovaných oblastí, poskládejte je tak, aby se noví zaměstnanci mohli seznámit s jednou z nich předtím, než se přesunou na jinou a začnou kariérně růst.

Poskytněte odbornou způsobilost členům týmu, kteří se tak mohou hlouběji zaměřit na jednu oblast a stát se specialistou ve svém oboru. To posílí jejich spokojenost v práci a podpoří proces pracovního pokroku.

4. Nabídněte globální vzdělávací možnosti

Představte si ty obrovské výhody, které by vaše společnost mohla získat od zaměstnance, který má zkušenosti s výzvami, operacemi, strategiemi, s nimiž se na mezinárodní úrovni zabýváte. Globální učení je nesmírně cennou zkušeností. Zaměstnanci mohou po návratu prezentovat to, co se naučili, širšímu týmu kolegů. Obecně tato investice podpoří výměnu znalostí, ale také odmění vysoce výkonné zaměstnance mezinárodními příležitostmi.

5. Oceňte a slavte úspěchy

Pracovat v zákaznické podpoře může být náročná, a často nevděčná úloha. A to je důvod, proč je dobré rozpoznat členy týmu, kteří jdou nad rámec své práce, aby zajistili, že zákazník bude maximálně spokojený. Jak ocenit výkon zaměstnance a podpořit jej v kariérním růstu? Pořádejte týmové akce, dávejte jim osobní dárky a oceňte ty, kteří dokážou zlepšit morálku na pracovišti a vyhecovat kolegy k tomu, aby ze sebe vydali víc.

6. A teď zábava!

V neposlední řadě je důležité, aby i práce byla zábavou. Ujistěte se, že oslavy narozenin a pracovní výročí budou organizovány tak, aby se lidé vzájemně lépe poznali, a propojili se. Zábava by měla být vysoko na vašem seznamu priorit. Pokud váš tým neprožije společný příjemný čas, tak jak můžete očekávat, že vytvoří skvělé podmínky pro vaše zákazníky?

 

Chcete poskytnout zákazníkům perfektní servis? Hýčkejte si vašich zaměstnanců, dejte jim možnost školení, motivujte je, oceňte je. Jen tak zvýšíte výkon týmu, jehož členové budou chodit do práce rádi a pracovat tak na 100%. 

-bp-

Zdroj: Human Capital Magazine - australský server pro vedoucí pracovníky v oblasti řízení lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Human Capital Magazine