Angažovanost zaměstnanců: Proč se vyplatí je „zatáhnout“ do dění ve firmě?

Pokud chcete vyzvednout ekonomický výkon i atmosféru ve vaší firmě, bez angažovaných zaměstnanců to půjde jen velmi těžko (a draho). Co ale angažovanost znamená - a jak jí v praxi dosáhnout? A kolik vás to bude stát? Odpověď na poslední otázku je: Jen trochu vašeho času. No a odpovědi na ty zbývající se dozvíte už za dvě minuty. Pokud budete číst dál.

Angažovanost zaměstnanců: Proč se vyplatí je „zatáhnout“ do dění ve firmě?

Angažovaní zaměstnanci jsou tahouni produktivity

Poznáte je snadno: Kromě toho, že svou práci odvedou na jedničku, angažovaní zaměstnanci se aktivně zajímají o dění ve firmě a její směřování. Firemní záležitosti berou jako „svoji věc“, osud firmy jim leží na srdci. Mají k ní hlubší, pozitivní vztah.

Na rozdíl od mnoha dalších si práci nechodí „odkroutit“ – naopak, práce je skutečně těší. A jsou v ní spokojeni.

Asi nepřekvapí, že právě takoví lidé podávají nejlepší výkony. Navíc ve své práci spatřují opravdový smysl, takže jen málokdy mají zaječí úmysly.

Každý pátý člověk ve vaší firmě je poklad

Podle studie společnosti Quantum přináší investice do angažovanosti pozitivní výsledky pro celých 56 % společností. Angažovaní zaměstnanci, celosvětově je jich jen něco okolo 20 %, jsou:

  • O 21 % produktivnější než ti, kteří práci berou jen jako způsob výdělku
  • Mají nižší počet bezpečnostních incidentů, protože jim na práci více záleží a jsou pečlivější
  • Mnohem pravděpodobněji zůstanou v současné práci
  • Tím ušetří firmě gigantické náklady na přijímání a zaučování nových zaměstnanců

Otázka za milion teď zní: Jak mít ve firmě co nejvíce angažovaných lidí? Kde je najdu?

Nehledejte. Raději si je „vyrobte“.

Jak zvýšit angažovanost (a klidně „přes noc“)

Aby zaměstnanci cítili, že jsou do firemního dění zapojeni, musí vědět, jaký smysl má jejich práce a případně i co je posláním firmy.

K tomu potřebují nezbytně vědět co se ve firmě děje, kam firma směřuje a jakou roli ve směřování firmy daný zaměstnanec hraje. Vyhnete se nepříjemným otázkám jako třeba: „Ono se něco mění? A proč nám to nikdo neřekne?“

Odpovědi na tyto a další otázky znáte nejlépe vy sami – majitelé firmy, management nebo nadřízení.

Zaměstnanci musí cítit, že jejich práce dává smysl a vy si jich vážíte. To zaručí správná kombinace benefitů. Jak tento pocit zajistit - ideálně už v horizontu dní, bez administrativní zátěže a s minimálními náklady?

Spokojené zaměstnance vytváří kvalitní benefity

Benefity, které stačily dříve, již nestačí, nabídku proto pravidelně rozšiřujeme a můžeme tak zajistit to, co zaměstnanci opravdu chtějí. Zájem je kromě dovolených i o další produkty a služby, jako jsou on-line lekce jógy, jídlo až domů nebo kadeřnictví či wellness.

Tápete, co by Vašim zaměstnancům udělalo radost? Nechte je, ať si vyberou sami. S volbou jim pomůže náš vyhledávač, kde naleznou všechny naše partnerské provozovny a udělají si tak lepší obrázek o tom, co všechno mohou s benefity zažít.