Globální trendy v náboru pro rok 2016 dle sociální sítě LinkedIn

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Svět náboru se velice rychle mění. Současné trendy se týkají především měření kvality náboru a důrazu na vztahy (s uchazeči o zaměstnání, současnými zaměstnanci i dalšími partnery) jakožto zásadní faktor pro získávání talentů. Vyplývá to z 5. ročníku průzkumu globálních trendů v náboru zaměstnanců, který provedla sociální síť LinkedIn mezi více než 4 tisíci pracovníky HR oddělení ze 40 zemí světa. Průzkum s názvem 2016 Global Recruiting Trends Report odhalil následující trendy.

1. Budování zaměstnavatelské značky

Značka zaměstnavatele se opět dostává do centra pozornosti a firmy do ní investují výrazně více peněz. Vzniká více strategií a zapojuje se více komunikačních kanálů včetně profesních sítí a sociálních médií. Posiluje se spolupráce mezi odděleními HR a marketingu.

2. Měření kvality náboru

Nejvíce ceněným měřítkem v oblasti náboru je kvalita („quality of hire“). Většina firem ji měří zpětně prostřednictvím zpětné vazby od zaměstnanců a manažerů nebo také dlouhodobě z hlediska retence zaměstnanců. Oslovení odborníci si však nejsou zcela jisti, zda kvalitu náboru měří efektivně. Za dobrá považuje svá měřítka 33 % respondentů, za nejlepší 5 %.

3. Snižování fluktuace pomocí interního náboru

Zaměstnavatelé se stále více zabývají retencí zaměstnanců. V této souvislosti se otevírá velký prostor pro interní nábor, který je v současné době klíčovou součástí náborové strategie jen u třetiny dotázaných. Očekává se, že bude vznikat více formálních programů interního náboru a náboráři se zaměří také na to, jak udržet vztahy s uchazeči i po přijetí.

4. Doporučování zaměstnanců

Mezi firmami roste zájem o doporučení od stávajících zaměstnanců. Nadále tak budou vznikat programy zaměstnaneckých referencí. Noví zaměstnanci, které doporučí lidé, kteří již pro firmu pracují, zůstávají déle a vykazují vyšší výkonnost. I zde je velký prostor pro zlepšení, za nejlepší považuje svůj program zaměstnaneckých referencí jen 8 % respondentů.

Globální studie je k dispozici ke stažení na této stránce. Dílčí výsledky pro jednotlivé části světa a zúčastněné země pak najdete zde.

-kk-

Zdroj: LinkedIn Talent Blog - blog profesní sociální sítě LinkedIn zaměřený na nábor a rozvoj talentů
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Talent Blog

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace